merkcampagne PLUS

PLUS kenmerkt zich al jaren door een sterke maatschappelijke verantwoordelijkheid en lokale betrokkenheid. Een belangrijke pijler voor het merk PLUS. De vraag aan STOER RETAIL: ontwikkel een merkcampagne van A tot Z, waarin goed eten en MVO centraal staat.

strategie
PLUS steunt Stichting Thuisgekookt, een initiatief waarin vrijwillige Thuiskoks een extra portie koken voor een buurtgenoot die dat nodig heeft. Thuisgekookt koppelt deze buurtgenoten aan elkaar. Een partnership met een gedeelde missie: goed eten voor iedereen beschikbaar maken. In deze campagne staat het partnership centraal om meer bekendheid te generen voor Stichting Thuisgekookt en als bewijsvoering van de lokale betrokkenheid van PLUS.

concept
Ontwikkelen van campagneconcept i.s.m. Energize: Goed eten voor de hele buurt. I.s.m. DPG Media is een branded contentplan opgesteld, waarin persoonlijke verhalen van lokale buurtgenoten werden gecombineerd met receptinspiratie. O.a. TV-kok en Thuisgekookt ambassadeur Sharon de Mirande nam een kijkje in de keuken bij enkele Thuiskoks. De recepten van de Thuiskoks brachten we met receptenkaarten en lokale activatie terug op de winkelvloer.

uitwerking

  • Landelijke aftrap met een persevent en een interview met Sharon de Mirande op AD.nl
  • Wekelijks een recept van drie Thuiskoks in de rubriek ‘Wat eten we vandaag’, in de krant en op AD.nl
  • Wekelijks een video verspreid waarin Sharon de Mirande in gesprek gaat én samen kookt met verschillende Thuiskoks
  • Interviews met verschillende Thuiskoks zijn op Indebuurt.nl en in huis-aan-huisbladen lokaal verspreid daar waar ook een PLUS supermarkt aanwezig is.
  • In enkele PLUS supermarkten werd op de winkelvloer een buurtproeverij opgezet waarin een lokale Thuiskook zijn of haar kookkunsten liet proeven.
  • Landelijke statiegeldactie voor Stichting Thuisgekookt.

goed eten voor de hele buurt

Een effectmeting toont aan dat onder mensen die zijn bereikt met deze campagne, een stijging laten zien in merkoverweging en merkvoorkeur. Daarnaast heeft Stichting Thuisgekookt gedurende deze campagne bijna 3 keer zoveel aanmeldingen per week ontvangen dan normaal gesproken.

Periode: 2023