kerstcampagne 2023

Karwei heeft STOER RETAIL gevraagd om projectleiderschap voor de gehele kerstcampagne van 2023 vanuit de marketingafdeling. Naast het optuigen van de gehele omnichannel campagne, betrof dit ook stakeholdermanagement tussen de verschillende afdelingen Category Management, Prijs&Promo, Operations en Marketing. Onze projectmanager van STOER RETAIL was het aanspreekpunt voor de gehele organisatie en de betrokken externe bureaus en partijen.

onze aanpak

  • Bij aanvang van het project hebben wij eerst de wensen en eisen vanuit de organisatie geïnventariseerd.
  • Vervolgens is er een multidisciplinaire projectgroep gestart, waar onze projectmanager voorzitter van was. Deze overleggen werden gebruikt voor afstemming van de plannen en goede monitoring van haalbaarheid van de ideeën in de bouwmarkten.
  • Vervolgens hebben wij het betrokken thema conceptbureau gebriefd. Met het ontwikkelde campagneconcept hebben wij een campagnedeck ontwikkeld. Dit deck werd gebruikt door het gehele marketing team voor de omnichannel doorvertaling van de uitingen in alle online en offline kanalen.
  • Aan een veelzijdige middelenmix hebben we ook een landelijk bouwmarkt event toegevoegd. Dit betrof een DIY workshop voor alle klanten van Karwei tijdens het kerst event. Ook dit event is door onze projectmanager opgetuigd en georganiseerd.
  • Ook hebben we gewerkt met twee influencers. De gehele samenwerking is ook door onze projectmanager begeleid.
  • Gedurende de ontwikkeling van de campagne hebben wij ook diverse stappen gezet op het gebied van interne communicatie. Zo zijn er tussentijdse presentaties gegeven, is er een uitgebreid draaiboek voor de bouwmarkten ontwikkeld en hebben wij diverse stappen ondernomen om de interne organisatie voor deze campagne te enthousiasmeren.
  • Na afloop van de campagne hebben wij gezorgd voor een integrale evaluatie en is er een deck opgesteld met resultaten en concrete learnings voor het volgende jaar.

door de inzet van STOER RETAIL

Is bovenstaande geresulteerd in een mooie omnichannel campagne waar goed op is gereageerd.

Periode: 2023