herkenbaar & vernieuwd in stijl
Om het merk de Bijenkorf nog eenduidiger neer te zetten, is het nodig dat de uitgangspunten voor communicatie en de richtlijnen voor het gebruik van de merkstijlelementen aan te scherpen. Met dit als doel heeft STOER voor de Bijenkorf de nieuwe brand identity ontwikkeld.
Om tot de nieuwe brand identity van de Bijenkorf te komen, worden de volgende stappen gezet:
- Bepalen van ‘missie, merk en waarden’ van de Bijenkorf om een eigen identiteit te creëren, de mogelijkheden van het merk te laten zien en een visie en strategie neer te zetten
- Ontwikkelen van een vernieuwend en verrassend brand identity handboek vanuit de nieuwe merkidentiteit van de Bijenkorf dat zorgt voor meer consistentie in interne en externe communicatie
- Ontwikkelen van een nieuwe look & feel voor (in eerste instantie):
- Verschillende verpakkingsmaterialen
- Corporate communicatie middelen
- Cadeau Card programma
nieuwe huisstijl
Het resultaat is een herkenbare en in stijl vernieuwende brand identity voor de Bijenkorf die consistent wordt vertaald in alle in- en externe communicatie en verpakkingsmaterialen. Deze huisstijl gaat inmiddels al jaren mee.
Periode: 2010