food stories

Voor de Bijenkorf heeft STOER RETAIL een private label food verpakkingslijn opgezet: food stories. Van honing, tot thee en koffie en van chocoladeletters tot wijn en bier. Alle food producten hebben een bijzonder verhaal en verdienen dan ook een bijzondere en herkenbare verpakking.

Dit is als volgt aangepakt:

Fase 1:
Ontwikkelen private label concept

  • Ontwikkelen van een definitief concept voor de food verpakkingslijn inclusief doorvertaling naar instore en giftverpakking
  • Het opstellen van huisstijl guidelines voor het concept food stories ten behoeve van doorontwikkeling binnen de creatieve afdeling van de Bijenkorf

Fase 2:
Productlanceringen

  • Doorvertalen van het concept naar diverse foodverpakkingen
  • Van het opstellen van de briefing tot het aanleveren van drukwerkbestanden en alle tussentijdse afstemming met de leverancier van het product en de verpakking
  • Begeleiden van diverse productlanceringen

Fase 3:
Interne overdracht

  • Beschrijving proces met daarin de te nemen stappen, deliverables, verantwoordelijken en timings
  • Overdracht procesdocumenten zoals briefings, presentaties voor leveranciers, checklists, etc.

food assortiment met bijzonder karakter

Een mooi food assortiment met een bijzonder karakter. Het design draagt het verhaal over de oorsprong of ambachtelijke bereidingswijze van het product waardoor de kwaliteit en de smaak nog meer gaat leven. De private label lijn food stories is nog altijd verkrijgbaar bij de Bijenkorf.  Inmiddels zijn tientallen producten aan het assortiment toegevoegd volgens de guidelines van food stories.

Periode: 2015 – 2018